“Jangan kamu merasa lemah dalam menghadapi lawanmu. Jika kamu menderita sakit, maka sesungguhnya mereka juga menderita sakit sepertimu sedangkan kamu mengharapkan daripada Allah apa yang tidak mereka harapkan” – Surah An-Nisa' : Ayat 104

Wednesday, April 3, 2013

PRU13: Rakyat jangan terperangkap strategi Najib


KUALA LUMPUR, 2 Apr: Rakyat jangan leka dengan strategi Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak yang menyembunyikan tarikh pembubaran parlimen dan PRU13.
AJK PAS Pusat, Ustaz Idris Ahmad berkata, ini salah satu strategi untuk rakyat lupa masalah negara dan masalah peribadi yang dipikul oleh beliau sepanjang menjadi Perdana Menteri.

“Beliau hendak rakyat, termasuk penyokong Umno hanya bincang bila tarikh pembubaran Parlimen dan tidak bincang masalah negara dan masalah peribadi,” katanya kepada Harakahdaily.

Baginya, Najib begitu tertekan dengan penolakan rakyat terhadap Umno dan BN.

“Beliau tentu runsing, jika 2008 populariti Tun Abdullah Badwi tidak seteruk beliau, lima negeri tumbang sedangkan populariti Najib lebih teruk daripada zaman Pak Lah,” ujarnya.

Beliau menambah, Najib pula diselubungi dengan masalah peribadi dan keluarga yang menjadi bahan ketawa di media baru, termasuk dari kalangan pemimpin Umno.

Menurutnya, mereka hanya menunggu masa untuk membelasah Najib, selepas beliau tidak ada kuasa.

Beliau menambah, Najib dihantui, kebimbangan tidak mendapat dua pertiga majoriti, telahan lagi jika BN tumbang.

“Jika gagal mendapat mandat sebanyak itu, Najib dan Rosmah kena bersedia untuk meninggalkan kemewahan kerana akan dihambat oleh ahli Umno sendiri,” katanya.

Oleh itu, kata Idris semua rakyat jangan sibuk meramal tarikh pilihan raya kerana ia adalah strategi Najib untuk melekakan rakyat daripada membincang masalah negara.

“Hakikatnya rakyat sudah tidak sabar untuk menukar kerajaan BN. Bila Najib bubar tidak penting, tugas kita ialah memastikan jentera kita bersedia.

“Kita jangan terikut-ikut dengan taktik Najib yang menyembunyikan kepada semua manusia,” kata beliau lagi.

link - http://bm.harakahdaily.net/index.php/berita-utama/17875-pru13-rakyat-jangan-terperangkap-strategi-najib

No comments:

Post a Comment